Agile Marketing vs fingerspitzengefühl

Agile Marketing is hot! De tijd dat marketeers, communicatiespecialisten en reclamebureaus puur op ‘fingerspitzengefühl’ maanden bezig waren om in één keer een grote campagne te lanceren, is voorbij. Steeds meer marketingteams beseffen dat de rijkdom van data, de steeds bredere toepassing van digitale media en het snel veranderende gedrag bij klanten, vragen om een andere aanpak.

Op dutchcowboys.nl staat een mooi blog over hoe dat bij mijn oud-werkgever ABN AMRO inmiddels gaat. Bas Bisschops, Hoofd Marketing & Communicatie Retail, is met zijn teams anderhalf jaar geleden begonnen met Agile Marketing. Hoe zijn de teams dan ingedeeld? En wat betekent Agile Marketing nou precies voor een marketingafdeling?

Voor solisten die onvoldoende samenwerken en geen oog hebben voor de expertise van anderen is er in ieder geval geen plaats. Alle meningen en kennis moeten worden benut. Dat betekent in de praktijk vaak dat marketeers een stapje terug moeten doen om ruimte te geven aan bijvoorbeeld datamarketeers of copywriters.

Van onderbuikgevoel naar fact-based. Marketing zal nooit meer hetzelfde zijn.

Lees het hele artikel op dutchcowboys.nl