Online Marketing test voor studenten reviewed

De NIMA Online Marketing test werd in februari 2017 gelanceerd in samenwerking met diverse kennispartners. De ontwikkeling van  Digital Marketing staat echter nooit stil dus afgelopen week hebben we alle vragen weer eens goed onder de loep genomen.

Op het kantoor van Google in Amsterdam kwam ik bijeen met 14 digital marketing specialisten om meer dan 100 vragen door te nemen en te beoordelen op actualiteit, relevantie en juistheid. Echt heel gaaf om met zoveel verschillen mensen van zoveel verschillende bedrijven hieraan te werken.

De online test is heel breed en bestaat uit de tien gebieden die het meest in verband worden gebracht met wat internationaal wordt verstaan onder Online Marketing. Sqillzer en NIMA hebben de test ontwikkeld. De validatie wordt dus gedaan door specialisten van onder andere Google, Dept Agency, Traffic4U, Yourzine en Frankwatching.

Iedere student of young professioneel die in zijn opleiding of werk een start heeft gemaakt met online marketing kan deze test gratis doen en zo bepalen wat zijn kennis van Online Marketing is en hoe jij het doet ten opzichte van de gemiddelde student in Nederland. Ideaal als je stage gaat lopen of bij afgestudeerd bent. De resultaten kan je benoemen op je CV of toevoegen aan je LinkedIn profiel.

Per deelgebied meten we je kennis, inzicht en toepassingsvaardigheden. Zo weet je in één oogopslag waar je online kennis ligt en waar misschien nog een gat zit. De vragen in de Online Marketing test hebben betrekking op algemene online kennis, e-mail, social media, CRM, display, RTB, mobile, SEA, SEO, online sales en web analytics.

Wil je ook de test eens proberen? Dat kan via op de site bij NIMA. Let op:  het is een serieuze test met in totaal 100 vragen. Zorg dus dat je er rustig je tijd voor neemt als je gaat starten. Als je eenmaal bent gestart moet je de test in één keer afmaken.

Ga naar: nima.nl/onlinemarketingtest